/   Svátek má:
 

Pravá mediální gramotnost

Imperativ č. 1 – Informace není určena ke konzumaci, musí se s ní pracovat!

Prvním imperativem PMG je vědomí toho, že chápete, že informace není určena ke konzumaci, ale je potřeba s ní pracovat a zasazovat ji do širšího rámce souvislostí. Když propukne konflikt na Ukrajině, nejde jen o Ukrajinu, je to v něčím zájmu onu krizi vyvolat. Učitelé na školách musejí být schopni dětem vysvětlit, že když někdo nasunuje tanky NATO do Pobaltí, že tím nemusí sledovat bezpečnost ČR, ale zavlečení ČR do válečného konfliktu v blízké době. Práce s informací je naprosto klíčová v dnešní době.

Imperativ č. 2 – Nezajímejte se o jméno pošťáka, zajímejte se o zprávu, kterou vám přinesl!

Pokud si necháváte domů posílat balíčky, funguje to na bázi vlastní zkušenosti, nikoliv podle jména poštovního doručovatele. Přesto ale mnoho lidí se při čtení novin a serverů chová nesmyslně naprosto jinak. Přestanete snad otevírat dveře pošťákovi jenom kvůli tomu, že poslední balíček z Alzy obsahoval zboží, které jste museli reklamovat? To je přece nesmysl. Na jménu pošťáka nezáleží, a platí to i pro psaní článků. Lidé přebírají články ode mně jako od pošťáka a posuzují obsah, jestli je kvalitní, anebo spíš určený k reklamaci. A proč jsem pošťák? Protože zprostředkovávám informace ze světa, přináším je z domova a z ciziny, zabalím je do balíčku v podobě článku a předám je zákazníkovi, který si článek otevře doma.
Čtenář musí článek přečíst, zvážit, musí zasadit informace do širšího rámce a vytvořit si komplexní obraz o probíhajících procesech. A teď si představte, že by se lidé chovali podle toho, jak se jmenuje pošťák. Přišla vám rozbitá žehlička, cinklé nádobí, nefunkční vysavač. Ale byli byste spokojeni, protože znáte jméno pošťáka. To, že vám nosí domů rozbité zboží, to by vám nevadilo. Takové jednání by však nedávalo smysl. Vy také nevíte, pane Kovy, kdo poskytuje českým podepsaným novinářům utajené informace z vyšetřovacích spisů (např. kauza Beretta), kdo si vymýšlí svědky, se kterými byly vedeny rozhovory atd. Podepsaný novinář přináší také balíčky a také je musíte rozbalovat a posuzovat podle obsahu, jestli informace nejsou od podepsaného novináře “cinknuté” a pokroucené, a ne podle jména pošťáka.

Imperativ č. 3 – Novinář nikdy nepůjde proti svému chlebodárci!

Důvod, proč alternativa získává na síle a na popularitě nejen mezi učiteli na školách je ten, že nezávislé servery jsou placeny z peněz koncových čtenářů, což neplatí o žádném mainstreamovém médiu nebo velké tiskové agentuře. Pokud alternativní server ztratí kontakt se čtenáři, pokud začne psát v rozporu s jejich zájmy a názory, pokud začne šířit nebezpečnou propagandu, která ohrožuje čtenáře a jeho rodinu, potom takový server ztratí podporu a zanikne. Jenže, to neplatí o mainstreamových serverech. Proč?
Protože velké zpravodajské servery nejsou nástrojem zisku, ale jsou nástrojem kontroly mediálního prostoru a formování informačního pole. Logicky tak všechna mainstreamová média, ale i veřejnoprávní média, jsou ztrátová a obvykle jsou dotována rok co rok. Normální podnikatelské firmy by už dávno zkrachovaly, ale média, i když si na sebe nevydělají, jsou financována a subvencována oligarchy pořád dál a dál. Proč? Protože je to skvělá investice. Oligarchové používají novináře mainstreamu jako své psy proti svým obchodním a hlavně politickým oponentům. Oligarchové, když každý mají své mediální domy, se vzájemně tak drží v šachu. Proto jedině alternativa je ta, která píše pro lidi, ne proti lidem.

Imperativ č. 4 – Úlohou pravého zpravodajství je učit lidi skládat informace do obrazu

Alternativní zpravodajství je založeno na nekonečném rozvoji komplexního obrazu světových procesů poskládaných z jednotlivých událostí. Mainstream se snaží pouze o jediný a předem schválený a konsenzuálně přijímaný výklad. Alternativa se nesnaží čtenáře přesvědčit o nějakém konceptu, ale pomoci mu poskládat si informace do komplexního obrazu, aby mohl s těmito poznatky později pracovat a řídit se jimi.

Imperativ č. 5 – Když nelze pravdu překrýt propagandou, dochází k umlčování a blokacím

Kdokoliv začne psát příliš otevřeně, dočká se na sociálních sítích blokací. Provozovatelé freemailů zasahují do mailové komunikace občanů a zahazují jim emaily, pokud obsahují odkazy na nepohodlné weby. Vědomí toho, že pravdivá informace je jako munice v informační válce, musí tohoto poznatku využívat i učitelé a radit dětem metody, jak sdílet pravdivé informace mezi sebou, bezpečně, aby se to nedozvěděl žádný arbitr, který si nárokuje právo na rozhodování o tom, co se smí číst, co se smí posílat emaily, a co se nesmí.

Imperativ č. 6 – Pravda zabíjí

Kdokoliv se odváží v dnešní době psát o architektech globalizace, o světovém sionismu, vystavuje fyzické likvidaci sebe i celou vlastní rodinu. Plán sionistů na ukotvení celosvětové vlády je založen na globalizaci a jediné světové vládě. Kdokoliv začne psát podrobnosti o tomto plánu, obvykle se nedožívá vysokého věku. Mnoho alternativních serverů má strach zacházet tak daleko, protože mají strach. Čím více článků o světových sionistech a jejich plánech vychází na alternativě, tím více je tento plán ohrožen na své hladké realizaci. Nejen učitelé ve školách, ale všichni si musí uvědomit, že sionismus nepočítá s tím, že tradiční bílá, křesťanská a heterosexuální rodina přežije 21. století.
Těchto 6 hlavních imperativů PMG by vám mělo pomoci na školách, pokud jste učitelé, abyste dětem vysvětlili, že když se budou řídit těmito imperativy, nikdo je v životě neoklame a nepodvede, protože budou vždy o krok napřed před těmi, kteří se hloupě zajímají o naprosto nevýznamné a nic nevypovídající věci typu kdo, kde, jak, s kým a proč. Jedině a pouze Pravá Mediální Gramotnost vám zaručí, že se naučíte v době informační války pracovat s informacemi a skládat si výsledný obraz do komplexního informačního rámce o tom, co se děje s vašim životem a rodinou, s vašim bydlištěm, s vašim národem a potažmo s celým vašim světem. Je tudíž naprosto bezvýznamné ptát se pošťáka, jak se jmenuje a jaké má ponožky. V dnešní době každý pošťák je nakonec jenom pěšák. To, co opravdu rozhoduje, to je informace v rukách člověka, který s ní umí pracovat. Někdy je lepší, když YouTuber zůstane svůj, když rozdává smích a radost své generaci, třeba i při lehké nadváze jako Fatty Pillow, a neplete se do neziskového sektoru a informační války. Škodí tím sobě a hlavně osudu vlastního národa, který bojuje v dnešní Evropě o přežití.

Z mailové produkce.



© 2010 Národní sjednocení | webmaster